« BJMK | Tavas izaugsmes spārni

Par Projektu   |   Projekta Gaita   |   Spēles   |   Atbalstītāji un Patroni

Četras karaļvalstis

pēles mērķis – iekarot pēc iespējas plašākas teritorijas karaļvalstīs! Pilnīga uzvara un konkurentu sakāve iespējama, ieņemot visas četras bāzes!

Šajā spēlē, kas norisinās uz koka laukuma, teritoriju iekarošana un aizstāvēšana notiek ar dažādu uzbrukuma un aizsardzības kartiņu palīdzību, starp kurām atrodamas arī īpaši spēcīgas kartiņas! Savu teritoriju iespējams sargāt arī, izmantojot koka mūrus. Piederošās, apgūtās vai iekarotās teritorijas to saimnieki var apzīmēt ar savas krāsas čipiem, bet piederošajās bāzēs – izkārt savas karaļvalsts karogu!

Spēlē var piedalīties 2 vai 4 spēlētāji vecumā no 8 gadiem, bet spēle ir interesanta visu vecumu spēlētājem! Spēles ilgums – apmēram no pusstundas līdz pusotrai stundai (atkarīgs no tā, ko spēlētāji uzskata par uzvaru).

Spēles autori: Artūrs Knope, Dārta Apsīte, Toms Ūdris, Jānis Zalcmanis, biedrība „BJMK”

Konsultēja: Ervīns Ramiņš, Zane Reinberga

Spēle testa versijā izmēģināja biedrības „BJMK” jaunieši.

Dizaina autors: Jurģis Narvils

Eko Pilsēta

Spēles kopējais mērķis – uzbūvēt ekopilsētu -, bet katra dalībnieka mērķis spēles gaitā: līdz spēles beigām atbrīvoties no pēc iespējas vairāk figūrām.

Spēlētājiem, pateicoties dažādajiem attēliem, kas jāsaliek telpiski pa visu spēles laukumu, kā arī dažādajām spēles starta situācijām, iespējams izveidot neskaitāmas figūru kombinācijas: spēlē faktiski nav iespējams atkārtot vienu un to pašu situāciju, vēl jo vairāk tāpēc, ka spēles gaitu interesantāku un neparedzamāku padara metamais kauliņš – tas nosaka, kura no figūrām būs nākamā, kas jācenšas ievietot laukumā!

Spēle piemērota visu vecumu spēlētājiem, bet bērniem līdz 6 gadu vecumam iespējams to spēlēt bez noteikumiem, tādējādi vienkārši attīstot telpisko domāšanu.

Spēles autori: Gatis Grosgalis, Toms Kagainis, Rūdolfs Bartuševics, Ļena Klimanoviča, biedrība „BJMK”

Spēli testa versijā spēlēja biedrības „BJMK” bērni un jaunieši vecumā no 6 līdz 25 gadiem.

Konsultēja: Zane Reinberga

Spēles grafiskā konstrukcija: Edgars Kazulis

Ceļarullis

Spēles mērķis – ripinot ceļaruļļus un ievērojot īpašos ceļaruļļu satiksmes noteikumus -, iebraukt tālākajā garāžā (pa diagonāli no sākuma pozīcijas).

Ceļaruļļu braukšanas noteikumus pastāv nobraucamās distances ierobežojumi, toties ir atļauts ietriekties citu komandu ceļaruļļos, tādējādi izmainot spēles gaitu!

Spēlētāju skaits – 2 vai 4, spēlētāju vecums – sākot no 6 gadiem, bet no 2 līdz 6 gadu vecumam šo ekospēli iespējams spēlēt bez noteikumiem! Spēle ir piemērota arī pavisam maziem spēlētājiem, jo nesatur sīkas detaļas ???? Spēles ilgums- apm 15 minūtes.

Spēles autori: Biedrības „BJMK” kolektīvs, biedrība „BJMK”

Spēles laukuma konstrukcija: Edgars Kazulis

Spēles laukuma dizains: Jurģis Narvils

Ekoveiksme

Izglītojoša rakstura spēle! Dalībnieki pakāpienu pa pakāpienam dodas kalna virsotnē, pa ceļam sastopoties ar dažādām situācijām, kurām jārod risinājumi! Jo labāks risinājums, jo vairāk punktu spēlētājs iegūst. Kāpšana kalnā notiek ar divu netradicionālu metamo kauliņu palīdzību – to vērtības ir gan ar plusa gan mīnusa zīmi!

Galda spēle „Eko veiksme” ir radīta, lai pastāstītu vairāk par ekoloģiskām problēmām un iepazītos ar to, cik dažādi cilvēki var attiekties pret šīm problēmām. Šie jautājumi ir aktuāli gan pieaugušajiem, gan bērniem, tādēļ vecuma ierobežojumi spēlētājiem nepastāv (vienīgais noteikums – dalībniekam jāmāk lasīt ????

Spēle var kalpot pat kā labs interaktīvs palīglīdzeklis dabaszinību stundās pamatskolā!

Spēles mērķis ir sasniegt kalna virsotni un sakrāt visvairāk punktus. Spēlē var piedalīties 2 līdz 8 spēlētāji.

Spēles autori: Emīls Zalcmanis, Darja Aļeiņikova, Liāna Mihailova, Aleksejs Klimanovičs, piedaloties Ļenai Klimanovičai, biedrība „BJMK”

Spēles laukuma konstrukcija: Edgars Kazulis

Konsultēja: Ieva Reinberga, Endijs Rozenbergs

Pudele/Bottle

Spēle – labirints -, kurā spēlētāji virzās uz priekšu ar metamo kauliņu palīdzību. Spēles vienkāršākajā variantā uzvar tas, kurš pirmais nonāk labirinta galā, nostājoties uz finiša lauciņa ar precīzu soļu skaitu. Spēles gaitu aizraujošāku padara „maģiskās sienas”, kurām var iziet cauri.: tādējādi maršruts uz labirinta finišu katru reizi var būt atšķirīgs. Spēlei ir iespējami dažādi spēlēšanas veidi: ja spēlētāji nolemj sadalīties „bēdzējos” un „ķērējos”, tad „ķērēju” mērķis un panākt „bēdzējus” un atņemt viņiem piederošās „maģiskās sienas”.

Spēle rosina gan stratēģisko domāšanu, gan telpisko uztveri.

Dalībnieku vecums – sākot no 6 gadiem. Skaits – 2 līdz 4

Spēles autori: Toms Kagainis, Gatis Grosgalis, Rūdolfs Bartuševics, biedrība „BJMK”

Konsultēja: Ieva Reinberga

Laukuma konstruktīvais risinājums: Edgars Kazulis

Kalnu Karalis

Spēles mērķis – savākt pēc iespējas vairāk punktu, slidinot spēles šaibas tās mērķī! Spēle ir vienkārša un ātra. Tajā var piedalīties divi, trīs vai četri spēlētāji (sākot no apm. 6 gadu vecuma un vecāki bez vecuma ierobežojumiem). Spēles jautrība slēpjas ne tikai iespējā precīzi trāpīt mērķī, bet arī iespējā izslidināt no mērķa citu spēles dalībnieku šaibas, jo spēles punktu kopsumma tiek skaitīta tad, kad visi spēlētāji ir izlietojuši savas 5 šaibas.

Spēles autori: Emīls Zalcmanis, Darja Aļeiņikova, Liāna Mihailova, Aleksejs Klimanovičs, piedaloties Ļenai Klimanovičai, biedrība „BJMK”

Ideja tapusi, pateicoties Matīsam Zalcmanim

Spēles laukuma grafiskā konstrukcija: Edgars Kazulis

Spēli īpaši atbalsta veikals dbdaba (www.dbdaba.lv)

The End

Spēles mērķis – pirmajam sasniegt spēles laukuma centru. Nokļūšanu spēles centrā apgrūtina gan dažādas dabas stihijas, kas, piemēram, var spēlētāja spēles figūru negaidīti atmest atpakaļ kādā no apļa ārējiem lokiem, kā arī citi spēlētāji, kam var būt atšķirīgas intereses! Spēlētāji dalās pasaules glābējos un ļaundaros, un, atkarībā no tā, kurš pirmais iekļūs spēles centrā, izšķirsies planētas liktenis!

Spēlētāju vecums – no 10 gadiem, ilgums – apm. 30 minūtes

Spēles autori: Elmi Terjavjainen, Paulis Kožurovs, Marija Monhait, Valērija Monhait, biedrība „BJMK”

Spēles radītāju komanda

Spēles laukuma dizains, datordizains: Elmi Terjavjainen